19 marts

mitCANADA - rejser til Canada

Rejser kan kun gå et sted hen. Rigtige rejser er rejser til Canada og specielt rejser til det vestlige Canada. Ellers er det ikke rigtige rejser.

Siden jeg første gang i 1985 satte fod i Vancouver i det vestlige Canada har Canada været mit 2. hjem. Jeg elsker Canada. Denne lange kærlighed har jeg samlet på en hjemmeside www.mitCANADA.dk .

mitcanada - om Canada og rejser til Canada - 26 års erfaring samlet på en hjemmeside

Så klik ind på mitCANADA om Canada og mine rejser til Canada - måske bliver Canada ditCANADA.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Arne.
Vi er en familie på 2 voksne og 2 store børn på 13 og16 som godt kan lide at løbe på vores ferier. Er det sikkert at løbe på vores ferie til Canada i Britisk Colombia og Alberta til sommer også alene, da vi ikke løber i samme tempo? Jeg tænker på bjørne mv. i national parkerne.
mvh Dorthe

Arne sagde ...

Hej Dorthe.
Der er mange canadierne som løber og der er mange gode steder at løbe ifm. byer, byparker, etc. Stanley Park i Vancouver er fra morgen til aften fyldt med løbere. Der 10 km parken rundt.

Hvis I besøger nationalparkerne Banff og Jasper, så kan I løbe i og omkring Banff og Jasper byerne, men ude i den vilde natur vil jeg fraråde det.

De fleste sammenstød med bjørne sker netop med løbere og mountainbikere. Du kommer hurtigt og lydløst og overrasker bjørnen - det hader den og du har balladen.
Så larm larm larm. Hvis I løber på stierne i bjergene, så er underlaget også meget ujævn og måske ikke egnet til løb med fare for skader.

Stadigvæk bør der være muligheder nok for at I kan holde formen med løb/vandring.

God tur, Arne